טיפים להשכרת רכב בחו"ל

Main Content

אספנו לכם כמה טיפים חשובים שכדאי לדעת לפני הזמנת השכרת הרכב שלכם בחו"ל: 

 

blue-checkmark ביצוע הזמנת רכב

רצוי ומומלץ להזמין את הרכב השכור בהקדם האפשרי, אפילו מיד לאחר הזמנת הטיסה.
המלצה זו תקפה בייחוד בעונות התיירות (קיץ והחגים) או כאשר מדובר בהזמנה של רכבי מיני-ואן או רכבים אוטומטים.

הזמנת הרכב בהקדם האפשרי תאפשר לנו לתת לכם את המחירים המוזלים ביותר ואת מגוון האופציות לסוג כלי הרכב בו אתם מעוניינים.

 

blue-checkmark מסמכים חשובים

וודאו כי יש ברשותכם רשיון נהיגה ישראלי בתוקף ורשיון נהיגה בינלאומי. בנוסף, עליכם להגיע לדלפק חברת ההשכרה עם כרטיס אשראי בינלאומי על שם הנהג הראשי, דרכון ושובר שכירות מודפס. וודאו כי הפרטים על גבי שובר השכירות נכונים ותואמים את הזמנתכם עוד בטרם אספתם את הרכב, במידה ויש צורך לבצע עידכון טרם מועד האיסוף, עדכנו את מרכז שירות הלקוחות.

 

blue-checkmark ייעול זמן ההמתנה לאיסוף הרכב

בהשכרת רכב בארה"ב ובקנדה, ניתן לקצר את זמן העמידה בתור באמצעות שירות Save Time: ניתן למלא את הפרטים בהתאם להנחיות בלחיצה כאן ולהציג את האישור בתחנת ההשכרה.

 

blue-checkmark דמי החזר

דמי החזר חלים על השכרת רכב חד כיוונית, בין מדינות שונות או תחנות שונות באותה העיר. במידה ובחרתם בהשכרה חד כיוונית מופיעה על כך התראה במסך השלישי. על מנת לברר את גובה דמי ההחזר עליכם ליצור קשר עימנו בטלפון 09-8645111. דמי ההחזר משולמים בחו"ל, ישירות לחברת ההשכרה, בתוספת מיסים ותשלומי חובה מקומיים. שימו לב, במידה והחלטתם על דעת עצמכם להחזיר את הרכב השכור בתחנה שונה מזו המוזמנת מראש אתם עלולים לשלם קנס בנוסף לדמי ההחזר, במידה וקיימים. בכל מקרה, עליכם לקבל את אישור חברת ההשכרה על כל שינוי אותו תבצעו לאחר איסוף הרכב. 

 

blue-checkmark חישוב ימי שכירות

השכרת הרכב מחושבת לפי פרקי זמן של 24 שעות מרגע איסוף הרכב. יש להקפיד על החזרת הרכב במועד אשר צויין בעת איסוף הרכב. איחור בהחזרת הרכב יחוייב בתשלום של יום שכירות שלם, לפי התעריף המקומי, ובתוספת מיסים מקומיים.

 

blue-checkmark תידלוק הרכב

ברוב המקרים הרכב נמסר עם מיכל דלק מלא, וכך גם עליכם להחזירו. במקרה וקיבלתם את הרכב עם מיכל חסר דירשו כי הדבר יצויין על חוזה השכירות. חשוב להקפיד למלא את סוג הדלק המתאים לרכב (המופיע על דלתית המיכל ובספר הרכב). ברוב שדות התעופה המרכזיים ישנה תחנת דלק בכניסה לשדה. מומלץ לשמור את קבלת התדלוק האחרונה.

שימו לב, אם תחזירו את הרכב עם מיכל דלק חסר, חברת ההשכרה תגבה מכם באמצעות כרטיס האשראי תשלום גבוה יותר על הדלק הכולל דמי תידלוק.

 

blue-checkmark החזרת הרכב

בעת החזרת הרכב בקשו העתק מדו"ח החזרת הרכב השכור וודאו שהפרטים בו נכונים. אל תשכחו לאסוף את כל חפציכם האישיים מהרכב והחזירו נקי. במידה והינכם מחזירים את הרכב השכור מעבר לשעות פעילות תחנת ההשכרה, דעו כי הינכם אחראים לו עד סגירת החוזה בפועל על ידי חברת ההשכרה. הקפידו להחנות את הרכב בחניון של חברת ההשכרה בלבד ולשלשל את חוזה השכירות והמפתח לתיבה המיועדת לכך (הנקראת Key Box).

 

blue-checkmark חוקי תעבורה

כנהגים מוטלת עליכם האחריות להכיר את חוקי התעבורה של המדינות השונות ולהיות ערניים להם. בנוסף להגבלות המהירות והתמרורים הבינלאומיים באירופה נהוג גם להגביל את תנועת המכוניות אל תוך מרכזי הערים. חוסר תשומת לב לשילוט יגרור בחובו דו"ח תנועה אשר ישלח על ידי הרשות המקומית עם פירוט אפשרויות התשלום. בנוסף, תגבה חברת ההשכרה דמי טיפול עבור העברת פרטי ההתקשרות שלכם לרשות המקומית.

 

blue-checkmark תקלה ברכב השכור

במידה ובמהלך השכרת הרכב מתעוררת בעיה טכנית ברכב עליכם ליצור קשר עם חברת ההשכרה או ספק שירות הדרכים שלה. לרוב מופיע מספר הטלפון של ספק שירותי הדרכים על מפתח הרכב, חוזה השכירות או בספר הרכב. חברת ההשכרה תסייע לכם על ידי שליחת טכנאי או גרר תוך זמן סביר. אם לא ניתן יהיה לתקן את התקלה במקום יגררו את הרכב למוסך וינחו אתכם כיצד לפעול.

 

blue-checkmark תאונה עם הרכב השכור

במידה ובמהלך השכרת הרכב הינכם מעורבים בתאונה, עליכם לדווח מיידית הן למשטרה המקומית והן לחברת ההשכרה ולפעול לפי הוראותיהם. בנוסף תידרשו למלא דו"ח תאונה הכולל את פרטי צד ג' (במידת הצורך). אם רכשתם ביטוח החזר השתתפות עצמית, דו"ח זה הינו הכרחי בזמן הגשת התביעה לביטוח.

 

blue-checkmark ביטוח לרכב שכור 

חשוב לדעת - ביטוח לרכב שכור איננו מכסה נזקים: למרכב התחתון, לזגוגיות, למראות ולפנסים, לצמיגים, לריפודים, לנהיגה במצב שכרות או תחת השפעת סמים, נהיגה רשלנית, ניקיון מיוחד, נזקי טבע, השארת המפתח ברכב ללא השגחה, אבדן המפתח והשתתפות עצמית.

 

נסיעה טובה ומהנה, מצוות אלומה 🚘

רוצים לקבל מאיתנו מבצעים ועדכונים?